Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Özgür Akoğlan, YKS’ye hazırlık sürecinde öncelikli adım olarak hedef belirleme ve verimli ders çalışmanın önem taşıdığına dikkat çekiyor. Özgür Akoğlan, bunun hem çalışma yöntemini belirleme hem de isteklendirme açısından gerekli olduğunu ifade ederek, ‘‘İstenilen bölüme girebilmek için gereken net hedefinin belirlenmesi de büyük önem taşıyor’’ diyor.
Son yıllarda daha çok analitik düşünmeyi gerektiren, odaklanmayı, yorum ve mantığı ölçen soru tarzlarının yoğunluk kazandığını belirten İstanbul Ayvansaray Üniversitesi’nden Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Özgür Akoğlan, verimli ders çalışmanın yollarını şöyle sıralıyor:
DİKKAT DAĞITICI MATERYALLERDEN UZAK DURUN
Çalışma masasının üstünde sadece ders çalışmak için gereken materyaller olmalıdır. Ders çalışılan oda çok sıcak ya da çok soğuk olmamalıdır. Ders çalışma esnasında ve molalarda ders verimini engelleyebileceği için televizyon, telefon, internet gibi dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak kalmaya özen gösterilmelidir. Kesinlikle televizyon karşısında çalışılmamalıdır. Çalışma yeri değiştirilmemelidir. Ders çalışırken ve molalarda müzik dinlenmemeli, dinlenecekse de sadece molalarda sözsüz müzik tercih edilmelidir.
BESLENMEYE ÖZEN GÖSTERİN
Sürekli yemek yemek ve sakız çiğnemek dikkat yoğunluğunu azaltır. Bunun yanı sıra aç ve yorgun bir şekilde ders çalışmak da çalışma verimini olumsuz etkiler.
GÜN SONUNDA MUTLAKA TEKRAR YAPIN
Her gün aynı saatte derse başlamak yararlı olur. Çalışma planı haftanın her gününü (cumartesi, pazar dahil) kapsayacak şekilde oluşturulmalıdır. Plan yapılması gereken çalışmaları listeleyip, bu listeyi öncelik sırasına göre numaralandırıp hangi saatlerde buna zaman ayrılacağına göre en uygun planlama oluşturulmalıdır. Gün içinde öğrenciye en zor gelen dersten en kolay derse doğru çalışmak en verimli çalışma olur. Gün sonunda mutlaka o gün çalışılan konular tekrar edilmelidir. O derslerle ilgili olanaklar elverdiğince bol soru ve test çözülmesi, pratik kazanılması açısından son derece önemlidir. Odaklanma sorunu olan öğrenciler pomodor tekniğine göre çalışmalıdır.”
KONULARI BİRİKTİRMEYİN
“Bütün dersler işlendikçe çalışılmalı, konular biriktirilmemelidir. Dersler tekrar edilirken anlaşılmayan konular tespit edilmeli, ertelemeden öğretmene sorularak öğrenilmelidir. Yanlış yapılan veya çözülemeyen soruların doğru yanıtları da anlaşılmayan konular gibi tekrar edilmelidir.”
HATALARINIZDAN DERS ÇIKARIN
“Sayısal bir dersin ardından sözel bir dersle devam edilmelidir. Sözel bir dersi çalışırken anahtar kelime ve cümlelerin renkli kalemlerle altları çizilmelidir. Her gün mutlaka 30 dakika kitap okunmalıdır. Derse hazırlıklı şekilde katılmanın, çalışma verimini yüzde 100 arttıracağı unutulmamalıdır. Son olarak hatalarını bilen ve düzelten herkesin iyi bir çalışmayla istediği hedefi rahatlıkla yakalayabileceği unutulmamalıdır.”