Dil, yapısında matematik barındırır. Doğal olarak herhangi bir dili konuşabilen herkes aynı zamanda birer matematikçidir. Türkçe matematiksel yapısı güçlü bir dildir. Bu tezimizi birçok örnekle açıklayabiliriz. Örneğin Türkçede konuşulanların paranteze alınmasıyla matematikte “ortak paranteze alma” bize Türkçenin matematik ile ilişkisini göstermektedir. Yine Türkçe dil bilgisinde sayı sıfatları ve nicelik zarflarını bulurken de Türkçede matematiksel bir düşüncenin varlığını hissederiz.
Elbette matematik yapmaya sayılarla başlarız. Oysa matematik, sayılar dışında birçok konuyu da incelemektedir. Örneğin küme kavramını çok erken yaşlardan itibaren öğrenmeye başlarız.
Türkçede sözcüklerin kümelenmesi ile matematikteki kümelerin de birbiriyle bağlantısını görmemiz mümkündür.
Türkçede yine önemli bir konu olan cümlenin ögeleri ile cümleyi özne, yüklem, nesne ve tümleçlere ayırırız. Özne ve yüklem cümlenin temel ögeleri olurken diğerleri de yardımcı ögeler olmaktadır. Matematikte de buna benzer şekilde sayılar, kümeler kategorize edilir, bilinenler bir tarafa, bilinmeyenler bir tarafa atılarak, denklemi kurarak soruları çözeriz.
Gizli özne ile bilinmeyen olarak “x” adını verdiğimiz sembol aslında aynı mantık ile karşımıza çıkmaktadır.
Okuma alışkanlığı, adaylara başarıyı getirir
Türkçe ve matematik TYT’de en çok puan getiren iki derstir. Yeni nesil sorularla ikisinin de önemi artmıştır. Matematik başarısının artmasının ön koşulu Türkçe temelinin iyi olmasından geçmektedir. Çünkü Türkçe, okuduğunu anlama ve yorumlama işidir. Matematikte de önce soruyu okuruz, sorunun bizden ne istediğini anlamaya çalışarak soruyu yorumlar ve çözüme başlarız. Türkçede sözel mantık, matematikte de sayısal mantık vardır. Adayların ikisini de iyi yapabilmesi gerekmektedir.
Küçük yaşlardan itibaren okuma alışkanlığı olan öğrencilerin paragraf sorularında daha başarılı oldukları gözlemlenmektedir. Aslında okuma hızı ile matematikteki hız problemleri bile bize Türkçe-matematik ilişkisini açıkça göstermektedir.
A şehrinden B şehrine doğru gelen aracın saatteki hızı arttıkça varış süresi azalacaktır. Türkçede de paragraf sorusu çözüldükçe kitap okuma oranı arttıkça hız kazanılacak ve başarımız da artacaktır. Adaylarımıza Türkçe sorularında, bilhassa paragraf sorularının zamanlarını aldığını ve bunun da sınav başarısına olumsuz etki ettiğini bildiğimiz için onlara her gün düzenli şekilde paragraf sorusu çözmelerini tavsiye ediyoruz. Düzenli soru çözümü arttıkça adayların başarısı da artacaktır.